DEAD SPACE; BİR(2008) VE İKİ(2011) VE ÜÇÜNCÜ (2013) SERİSİ BİR ARADA
11.09 GB
indirmek için BURAYI tıklayınız
YORUMLAR
------------------
gelmiş geçmiş ve gelecek en iyi korku oyunudur zannımca. tek sinir bozucu yanı fps olmaması. kendi karakterime "çekil la göremiyom, olm la çekil" derken buluyorum kendimi.
bir de checkpointlerde yerdeki bir itemi almak istediğimizde çok sıkıntı çıkıyor, yere point etmeme rağmen save ekranını açıyor puşt.
ama dediğim gibi efsanedir.
--------------------------------------------------------------------------
yeni çıkan bilgisayar oyunları için her seferinde bilgisayar sistemini yenilemeyen birinin bile zevkle oynayabileceği güzel oyun.dead space ilk çıktığında bende her bilgisayar oyunu meraklısı insan gibi heyecanlanmıştım ama bilgisayarım oynamak isteyip bir türlü sistem gereksinimleri yeterli olmayan diğer popüler oyunlar gibi satın alsam bile oynayamam diye çekincelerim olan bir oyundu.bir gün her şeyi göze aldım adeta risk budur dedim steam'den oyunu aldım.korktuğumun aksine gayet bilgisayar dostu bir oyun olduğunu farkedip oyunu zevkle bitirdim.
dead space gerilim unsurunu gayet dozunda kullanan bir oyun.oyunu oynadığınız sırada adeta bir gerilim filmi izliyormuşcasına heyecanlanıyorsunuz.benim dead space ile ilgili ilk izlenimlerim dead space downfall isimli anime filmini izlememle olmuştu.ordan az çok oyunda karşılaşabileceğim şeyler hakkında fikir sahibi olmuştum.
dead space oyun atmosferi olarak benim en sevdiğim filmlerden olan alien serisinin bana göre başyapıt olan ilk filmindekine benzer bir uzay gemisi atmosferine sahip olması ve içinde barındırdığı necromorph tarzı yaratık türü ile diğer bir favori filmim olan the thing filmini hatırlatması bile oyunu zevkli hale getirmeye yarayan en önemli unsurlar.kamera açıları yüzünden oyunda sürekli eli tetikte olmak oyunu fazlasıyla heyecanlı hale getiriyor.
bilimkurgu türündeki en klasik senaryo girişlerinden biriyle başladığımız konuya sahip olmasına rağmen sürekli gördüğünüz şeylerden şaşkınlık duyabilmek gayet ilginç.normal bir insana göre çok daha fazla miktarda bilimkurgu ve gerilim filmi izleyen biri olduğum halde genede oyunda olabilecekleri önceden tahmin etmekte zorlandığım bazı anlar oldu.
oyundaki sıfır yer çekimi ile oynadığımız alanlar ve telekinezi özelliğini kullabilme unsurları oyunu gayet zevkli hale getiriyor.fazla sayıda silah çeşidi olmaması ve koruyucu zırh kıyafetin tek tip olmasına rağmen upgrade özelliği ile silah ve zırh geliştirebilmek oyunu hareketli hale getiriyor.silah ve malzemelerin şematiklerini bulmakta gayet eğlenceli.oyunda silah türü sınırlı olsada oldukça etkili silahlarımız var.plasma cutter,pulse rifle, flame thrower ve ripper oldukça faydalı silahlar neredeyse diğer silahları kullanmak içimden bile geçmedi diyebilirim.özellikle ripper denen chainsaw tarzı silahla yaratık öldürmek çok zevkli oluyor.oyunda sonradan sahip olucağımız military suit ile oynamakta bir ayrıcalık.ikinci oyunda çok sayıda farklı renk ve modelde zırh görecek olsanız bile bu zırhın olmaması onu dahada özgün kılıyor.
oyun sırasında karakterimizin hiç konuşmaması ve oyun sırasında bol miktarda yaratıkla mücadele ederken neredeyse yaşayan normal görünümde insan npc görmeye hasret kalmamızdan ötürü oldukça gerilebileceğiniz bir yalnızlık hissi yaşayabilirsiniz.ben gerçek hayatta yalnız yaşamaya alışkın olduğum halde arada sırada konuşan npc görünce bile mutlu olduğum anlar oldu oyunda.
resident evil serisi oyunları adeta ters evrim geçirip survival horror türünden action shooter tarzı bir oyun serisine dönünce gerilimli oyun ihtiyacını yıllarca gideremeyen her insan gibi benimde beklentilerimi karşılayan bir oyun olduğunu söyleyebilirim.bu oyunu oynamadan ikinci oyunu almayın veya oynamayın.ishamura gemisinde olan olayları yaşamadan ikinci oyuna başlarsanız çok şey kaçırmış olursunuz benden söylemesi
-----------------------------------------------------------------------------
korka korka oynadığım oyun.
5. bölümün sonuydu sanırım, diana ile buluştuğumuz sahne oyun boyunca ilk defa rahat bir nefes aldığım sahne oldu. artık gün yüzünde mücadele ederiz, karanlık binadan çıkarız herhalde derken çıktığımız o kadar yolu geri gittik iyi mi. o moral bozukluğuyla da kapattım oyunu. umarım ilerleyen bölümlerde binadan çıkmak nasip olur.
oyunun zorluğunu da abartmışlar. zira zorluk derecesini arttıran diğer bir neden ise canavarların korkunçluğu olmuş. yavaş yavaş ilerlerken önünüze atlayan canavar sizi öyle bir korkutuyor ki bırakın canavara nişan almayı nefes almakta bile zorlanıyorsunuz.
oyunun bazı bölümlerini en kolay seviyeye alarak geçtiğimi de inkar edemem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bana göre en tırstırıcı bölümlerinden bir tanesi ilk oyunun tamamının geçtiği usg ishimura'nın içine girmek, daha da kötüsü, yaratıkların alayının istiflendiği medical deck'ten geçmek zorunda kaldığımız bölümdü. resmen her adımda "ananı, ananı, ananı" diyerek gittiğimi hatırlarım bütün bölüm boyunca.
dead space 3 çıktı, kendi çapında o da iyiydi ama, ne ilk oyun ne de üçüncü oyun bir dead space 2 olamadılar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder